جریمه کنسلی بلیط پرواز چارتر با توجه به نظر شرکت چارتر کننده صورت میگیرد و در بیشتر موارد بلیط صادر شده غیر قابل کنسل است حتی در صورت عدم استفاده از بلیط هیچگونه وجهی استرداد نخواهد شد . پس بهتر است زمانی از بلیط های پرواز چارتر استفاده کنید که قصد تغییر آن را به هیچ وجه ندارید.

- بلیط پرواز چارتر غیر قابل انتقال به غیر و غیر قابل تغییر تاریخ است.

- نرخ بلیط خردسال (۲ تا ۱۲ سال ) در پرواز چارتر همانند قیمت بلیط بزرگسال محاسبه می شود . البته نرخ بلیط نوزاد کوچکتر از ۲ سال ( بدون صندلی) همانند بلیط های سیستمی در حدود ۱۰ درصد قیمت بلیط بزرگسال محاسبه می شود.

- محدودیت تنوع مسیرهای پروازی : مسیرهای پروازی چارتر اغلب در مسیرهای پرتردد وجود دارد مانند (تهران به مشهد یا تهران به کیش) و شما نمیتوانید در هر مسیری بلیط پرواز چارتر تهیه کنید ولی در سالهای اخیر تعداد مسیرهای پرواز چارتر به شدت افزایش پیدا کرده است .

بلیط پرواز چارتر برای چه کسانی مناسب است ؟ با توجه به مطالب بالا میتوان نتیجه گرفت در زمانی که شما امکان انتخاب خرید بلیط خارجی هر دو پروازهای برنامه ای ( سیستمی ) و بلیط پرواز چارتر را دارید اگر چنانچه از برنامه سفر خود مطمئن هستید و قصد تغییر یا کنسل کردن آن را ندارید با توجه به قیمت ارزان تر بلیط پروازهای چارتر آن هم درخرید در روزهای نزدیک به پرواز چارتر برای شما به صرفه تر باشد .

اما زمانی که احتمال می دهید که ممکن است برنامه سفر شما تغییر کند به علت مشکلات مربوط به استرداد یا تغییر در بلیط پرواز چارتر، بهتر است بلیط های سیستمی را خریداری نمائید. البته این نکته را فراموش نکنید حتی در بلیط های پرواز های سیستمی در برخی مواقع جریمه کنسلی بلیط تا ۱۰۰ درصد قیمت بلیط و همانند بلیط های پرواز چارتر محاسبه می شود و در واقع غیر قابل استرداد است